Διώξτε τον πονοκέφαλο με 5 τροφές!

 

Από την Αρετή Καφαντάρη,

BSc Marketing, MBA, Σύμβουλος Διατροφολόγος, Raw Food Chef, Juice Therapist

Και μόνο από τον τίτλο του άρθρου έχουμε ήδη σχηματίσει μια έκφραση πόνου στο πρόσωπό μας και όχι άδικα..

Ο πονοκεφάλος και οι ημικρανίες είναι από τις πιο συχνές διαταραχές του ανθρώπινου νευρικού συστήματος σε όλο τον κόσμο. Μια έρευνα του 2011 από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας διαπίστωσε ότι μεταξύ 50 – 75% των ενηλίκων σε όλο τον κόσμο είχαν έναν πονοκέφαλο μέσα στο προηγούμενο έτος. Ο πονοκέφαλος μπορεί να φτάσει και στο 50% του χρόνου για έναν άνθρωπο το οποίο είναι ιδιαίτερα επώδυνο.

Υπάρχουν 150 διαφορετικοί τύποι πονοκεφάλων. Οι πιο κοινοί είναι:

Πονοκέφαλος έντασης: η αλλιώς και πονοκέφαλος στρες που μπορεί να προέλθει από αλλαγή στην διατροφή μας, διακοπή καπνίσματος, μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ ή ακόμα και από κάποιες ορμονικές διαταραχές. Είναι ο πιο κοινός τύπος στους ενήλικες και τους εφήβους. Μπορεί να προκαλέσει ήπιο έως μέτριο πόνο και να υποχωρήσει με την πάροδο του χρόνου.

Ημικρανία: Πολύ δυνατός πονοκέφαλος με πόνο κατά κύματα που μπορεί να διαρκέσει από 4 ώρες έως 3 ημέρες και συνήθως συμβαίνει από 1 έως 4 φορές τον μήνα.

Η πιο κοινή αντιμετώπιση του πονοκέφαλου είναι κάποιο παυσίπονο, αλλά έχετε ποτέ σκεφτεί την διατροφή σας; Υπάρχουν τροφές που μπορούν να προκαλέσουν πονοκέφαλο αλλά και τροφές που μπορούν να μας βοηθήσουν αποτελεσματικά να τον ξεπεράσουμε!

Ας δούμε τις 5 βασικές τροφές που μας βοηθάνε να ανακουφιστούμε από τον πονοκέφαλο:

  1. Σαλάτες

Το αγγούρι, το σπανάκι, το μαρούλι και το σέλερυ μπορούν να δώσουν άμεσα στον οργανισμό μας την χαμένη του ενυδάτωση καθώς είναι πλούσια σε νερό και φυτικές ίνες. Και αν σας φαίνεται ακατόρθωτο την στιγμή που πονάτε να μασουλίσετε μια σαλάτα τότε σας προτείνω να την κάνετε ένα απολαυστικό smoothie και δεν θα πιστεύετε πως θα σας ανακουφίσει.

  1. Μπανάνες

Οι μπανάνες έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε μαγνήσιο, το οποίο μπορεί να χαλαρώσει τα αιμοφόρα αγγεία σας και να απαλύνει τον πόνο στο κεφάλι. Έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο, το οποίο είναι ένα βασικό μέρος της ισορροπίας των ηλεκτρολυτών σας. Οι μπανάνες βέβαια μπορεί κάποιες φορές και σε πολύ συγκεκριμένους οργανισμούς να προκαλέσουν πονοκέφαλο. Γιαυτό θα πρέπει να αποφεύγονται από το μικρό ποσοσστό των ανθρώπων που έχουν παρατηρήσει ότι η κατανάλωση μπανάνας τους προκαλεί πονοκέφαλο.

  1. Γιαούρτι

Το γιαούρτι είναι μια τροφή με υψηλή περιεκτικότητα ασβεστίου, το οποίο μπορεί να βοηθήσει να χαλαρώσετε το σώμα σας και να ανακουφιστείτε από τον πονοκέφαλο. Τα χαμηλά επίπεδα ασβεστίου μπορεί να προκαλέσουν πονοκεφάλους, οπότε φροντίστε να καταναλώνετε καθημερινά τις συνιστώμενες δόσεις, και το γιαούρτι είναι ένας νόστιμος τρόπος πρόσληψης ασβεστίου. Σύμφωνα με μελέτη που διεξήχθη από ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ στη Βρετανία, γυναίκες που κατανάλωναν τουλάχιστον 125γρ. γιαούρτι καθημερινά για ένα μήνα παρουσίασαν 78% μείωση τον πονοκεφάλων.

  1. Αμύγδαλα

Ανακουφίστε τον πονοκέφαλο με μια χούφτα αμύγδαλα. Αυτό το υγιεινό σνακ είναι πλούσιο σε τρυπτοφάνη, ένα αμινοξύ που βοηθά στην απελευθέρωση της σεροτονίνης, της ουσίας του εγκεφάλου που μας κάνει να νιώθουμε καλά. Τα αμύγδαλα είναι επίσης γεμάτα από μαγνήσιο, το οποίο μπορεί να χαλαρώσει τους μυς σας και τα αιμοφόρα αγγεία. Επίσης περιέχουν σε υψηλό ποσοστό σαλικίνη, ένα κοινό παράγοντα που υπάρχει σε πολλά παυσίπονα.

  1. Καρπούζι

Μπορεί να μην ειναι η εποχή του αλλά δεν μπορούμε να μην μιλήσουμε γιαυτό το μοναδικό φρούτο. Το καρπούζι είναι ένας νόστιμος και υγιεινός τρόπος για γρήγορη ενυδάτωση, κατανάλωση “καλών” σακχάρων αλλά και ιχνοστοιχείων. Μπορείτε να το απολαύσετε παγωμένο ή ακόμα και μέσα στην σαλάτα σας.

Smoothie κατά του πονοκέφαλου!

1 κεσεδάκι γιαούρτι

1 μπανάνα

1 φλυτζάνι καρπούζι (του καλοκαιρινούς μήνες)

1 χούφτα αμυγδαλα

1 χούφτα σπανάκι (για τους τολμηρούς!)

Βάζουμε όλα τα υλικά σε ένα δυνατό μπλέντερ για 10᾽᾽και απολαμβάνουμε!

 

Πηγή: all4mama.gr