Παιδική διατροφή και σχολείο!

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Από την Αρετή Καφαντάρη,
BSc Marketing, MBA, Σύμβουλος Διατροφολόγος, Raw Food Chef, Juice Therapist

Κάθε Σεπτέμβριο με την “Καλή Σχολική Χρονιά” ξεκινάει και η καθημερινή αγωνία των μαμάδων για το κολατσιό στο σχολείο. Θα το φτιάξω από το σπίτι ή θα του δώσω λεφτά να πάρει κάτι από την καντίνα? και αν δεν το φάει? και αν δεν είναι αρκετά υγιεινό?

Και φυσικά αυτή η λίστα των ερωτήσεων δεν σταματάει ποτέ! Ας πάρουμε όμως τα πράγματα απλά και από την αρχή.

Οι διατροφικές ανάγκες των παιδιών είναι πολύ διαφορετικές από εκείνες των ενηλίκων. Καταρχήν τα παιδιά έχουν πολύ μικρότερα στομάχια από εμάς τους ενήλικες.

Επίσης είναι πολύ σημαντικό να έχουμε πάντα στο μυαλό μας ότι τα παιδιά μεγαλώνουν, κι έτσι βρίσκονται σε αναβολική κατάσταση, που σημαίνει ότι χτίζουν μυς, οστά, συνδετικούς ιστούς και φυσικά μέχρι την ηλικία των 9 αναπτύσουν ακόμα δυο πολύ βασικά όργανα που είναι ο εγκέφαλος και τα δέρμα.

Για παράδειγμα ένα παιδί που είναι σήμερα 5 χρονών θα έχει σχεδόν διπλασιάσει το μέγεθός του στην ηλικία των 12 ετών. Αυτό μεταφράζεται σε ζωτικής σημασίας ανάγκη για πολλά και καλά φαγητά κάθημερινά.

Επίσης έρευνες έχουν δείξει το πως η διατροφή είναι ζωτικής σημασίας για τον εγκέφαλο ενός παιδιού άρα και για την δυνατότητά του να συγκεντρωθεί και να μάθει στο σχολείο αλλά και στο σπίτι.

Ακόμα είναι σημαντικό να μην ξεχνάμε ότι τα παιδιά δεν έχουν την ευκολία κάθε φορά που πεινάνε στο σχολείο να φάνε καθώς μπορεί να έχουν μάθημα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα παιδιά που πεινούν να μην μπορούν να συγκεντρωθούν αλλά ούτε και να πειθαρχήσουν.

Άρα σκεφτείτε την επόμενη φορά που θα ανησυχήσετε αν το παιδί σας είναι ατίθασο, δεν μαθαίνει εύκολα και δεν συγκεντρώνεται, τι τρώει, πώς το τρώει και πότε το τρώει!

Τέλος υπάρχει και μια σημαντική σχέση της παιδικής διατροφής και του παιδικού ύπνου. Ο κακός ύπνος μπορεί να οδηγήσει σε ανθυγιεινές επιλογές τροφίμων τα παιδιά μας.

Ο λόγος είναι πολύ απλός, ο οργανισμός τα οδηγεί σε λύσεις που θα τους δώσουν γρήγορα “καύσιμα” και δυστυχώς αυτές είναι συνήθως τροφές υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά αλλά και ζάχαρη. Τα παιδιά ηλικίας δημοτικού σχολείου χρειάζονται 10 με 11 ώρες ύπνου.

Για αρχή λοιπόν ας προσπαθήσουμε τα παρακάτω:

Ένα ισοροπημένο υγιεινό πρωινό
Πολλά, μικρά και εύκολα σνακ για το σχολείο,
Αρκετό φρέσκο νερό
Σωστός και επαρκής βραδινός ύπνος

Όλο τον μήνα Οκτώβριο θα μιλάμε για την παιδική διατροφή και το σχολείο με εύκολες συμβουλές και φυσικά συνταγές.
Μείνετε συντονισμένες! Την επόμενη Δευτέρα θα έχουμε θέμα τα πρωινά γεύματα των παιδιών μας.