Η «ΓΛΥΚΙΑ» ΠΑΤΑΤΑ!

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Από την Αρετή Καφαντάρη,
BSc Marketing, MBA, Σύμβουλος Διατροφολόγος, Raw Food Chef, Juice Therapist

Η γλυκοπατάτα η αλήθεια είναι πως στην χώρα μας δεν είναι ευρέως διαδεδομένη και σίγουρα δεν βρίσκεται μέσα στις περισσότερες λίστες για ψώνια. Πόσο γλυκό είναι όμως για την υγεία μας να τρώμε γλυκοπατάτες?
Όχι μόνο έχουν υπέροχη γεύση, αλλά παρέχουν κάποια εκπληκτικά οφέλη. Πολλοί άνθρωποι σκέφτονται τις γλυκές πατάτες ως τίποτα περισσότερο από απλές πατάτες με κάποια επιπλέον γεύση. Ωστόσο, όλες οι έρευνες μιλάνε για πολλά μοναδικά διατροφικά οφέλη! Ας βάλουμε μια γλυκοπατάτα στο διατροφικό μας μικροσκόπιο να δούμε μερικά από τα διατροφικά οφέλη της για την υγεία μας.

1.Αντιοξειδωτική δράση

Οι γλυκοπατάτες είναι πολύ πλούσιες σε βιταμίνη Α σε μορφή β-καροτίνης. Οι γλυκοπατάτες έχουν αποδειχθεί ότι είναι ένας εξαιρετικά αποτελεσματικός τρόπος παροχής στα παιδιά της σχολικής ηλικίας μεγάλων ποσοτήτων ημερήσιας βιταμίνης Α. Σε μερικές μελέτες, οι γλυκοπατάτες έχουν αποδειχθεί καλύτερη πηγή βιοδιαθέσιμης β-καροτίνης από τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, άρα είναι ένα εξαιρετικό αντιοξειδωτικό φαγητό. Ωστόσο, η βήτα-καροτίνη για να μπορέσει να απορροφιθεί σε μεγαλύτερο ποσοστό θα πρέπει να συνδυαστεί με 3-5γρ. λιπαρών όπως το ελαιόλαδο, λάδι καρύδας, αβοκάντο κτλ.

2. Αντιφλεγμονώδη δράση

Ανθοκυανίνη και άλλες χρωστικές που σχετίζονται με χρωστικές στην γλυκοπατάτα είναι εξίσου πολύτιμες για τα αντιφλεγμονώδη οφέλη που μας προσφέρουν. Στην περίπτωση της φλεγμονής, οι επιστήμονες δηλώνουν εξαιρετικές ιδιότητες στην γλυκοπατάτα. Επίσης βοηθά πολύ στην επούλωση τραυμάτων και σταματά την απώλεια αίματος.

3. Ρύθμιση του ζαχάρου του αίματος

Πολλοί άνθρωποι σκέφτονται τις πατάτες ως μια ομάδα τροφίμων που δεν θα μπορούσε ενδεχομένως να είναι χρήσιμη για το σακχάρο στο αίμα τους. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι πολλοί άνθρωποι συνειδητοποιούν ότι τα αμυλούχα τρόφιμα μπορούν να μετατραπούν από την πεπτική μας οδό σε απλά σάκχαρα άρα συχνά υπάρχει κίνδυνος υπερβολικής απλής απελευθέρωσης σακχάρου στο πεπτικό μας σύστημα και υπερβολική πίεση στην κυκλοφορία του αίματος για να πάρουμε περισσότερη ζάχαρη. Το αποτέλεσμα σε αυτή την κατάσταση θα ήταν μια υπερβολικά γρήγορη ανύψωση του επιπέδου γλυκόζης στο αίμα μας. Το συναρπαστικό με τις γλυκοπατάτες είναι η ικανότητά τους να βελτιώσουν τη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα – ακόμη και σε άτομα με διαβήτη τύπου 2 – παρά τον γλυκαιμικό δείκτη τους! Τα 6,6 γραμμάρια φυτικών ινών σε μια μέτρια γλυκοπατάτα είναι σίγουρα ένα πλεονέκτημα όσον αφορά το σάκχαρο του αίματος δεδομένου ότι συμβάλλουν στη σταθεροποίηση του ρυθμού της πέψης.

4. Άλλα οφέλη

Οι γλυκοπατάτες έχουν επίσης αντιβακτηριακές και αντιμυκητιακές ιδιότητες. Επίσης σε πρόσφατες μελέτες υπάρχει και η αντικαρκινική τους δράση. Αλλά ο βαθμός που αυτά τα μόρια που σχετίζονται με υδατάνθρακες σε γλυκοπατάτες μπορούν να μας παράσχουν αυτά τα οφέλη για την υγεία μας, δεν είναι ακόμη σαφής.

Άρα βάλτε την γλυκοπατάτα στην διατροφή σας και δεν θα πιστεύετε πόση γεύση θα σας δώσει αλλά και καινούργιες συνταγές που έρχονται από την επόμενη Δευτέρα!!!